maandag 20 januari 2014

Giecheljurk

En we haalden nog maar eens een patroon uit mijn toch wel favoriete naaiboek boven: Homemade Mini Couture! Het werd de Giggle, met extra motivatie want het is eens een jurkje zonder rits, en dat kan ik wel eens appreciëren. Op knoopsgaten maken en knopen aannaaien heb ik het eigenlijk nog minder begrepen (wie wel??), maar daar heb je dan gelukkig weer die heerlijke kamsnaps voor!

Ik gebruikte een stofje dat ik bewaarde voor "iets speciaals", en dit jurkje mocht de eer opstrijken. Eigenlijk ook omdat je het met zoveel kleurtjes van truitjes en kousen kunt combineren, en dat is in de winter wel heel handig.


Je ziet aan dat snoetje ook dat ik ben gezegend met een dochter die niet in het minst in de naaisels van haar moeder is geïnteresseerd. Als ik - tataaaaaaaaaaaam - weer eens een jurkje of rokje uit mijn naaimachine tover en dat glimmend van trots voor haar neus houd, mag ik telkens weer rekenen op een pruillip omdat ze weet dat ze weer moet passen en poseren. Het arme kind ook ... Heb het maar eens voor, een moeder die je kleerkast vol hangt!


4 opmerkingen:

  1. Lol... dat kind haar snoetje ;)
    Compleet onterecht trouwens, want 't is een héél mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!
      Ja, en als je dan ziet hoe leeftijdsgenootjes mijn naai- en stoffenkamer binnenstappen alsof het een tempel is (en ik hun boeddha) :-) Het arme schaap ...

      Verwijderen
  2. Wat doe je mijn petekind toch allemaal aan (figuurlijk hé) :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!