vrijdag 30 mei 2014

La Maison Victor

Ik ben een grote fan van het magazine La Maison Victor. De ontwerpen zijn modern, worden stuk voor stuk goed uitgelegd en er is wat voor elk niveau. Bovendien vind je er zowel patronen voor vrouwen als kinderen én mannen! Niet dat ik nog iets maak voor die man van mij, sinds hij na het laatste, perfect op maat gemaakte hemd (waarvan hij het stofje zelf uitkoos!!!) opmerkte: "Bwa, ik weet het toch niet zo, dat stofje ..." en het sindsdien netjes in de kast liet hangen.

Uit het eerste nummer van dit jaar en het recente lentenummer maakte ik deze twee stuks voor dochter June. Het eerste is de Candy jurk. Juist, alweer Candy!

Het was zo snel klaar! De randen blijven onafgewerkt, want sweaterstof rafelt toch niet.


Candy jurk - La Maison Victor





Meteen erna maakte ik ook jumpsuit Ally voor haar, in een stofje van Petit Pan. Ook dit stuk was snel klaar. Binnenkort maak ik jumpsuit Avenue voor mezelf, uit hetzelfde nummer. Het model is precies hetzelfde, op een paar neepjes na. Het stofje zal er daarentegen heel anders uitzien!


Ally jumpsuit - La Maison Victor


11 opmerkingen:

  1. Wauw wat zijn ze leuk!! Staan hier Allebei op het verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Fantastisch boekje, he. Ik maak binnenkort ook de jumpsuit voor mezelf (Avenue heet die dan). Maar dan met een iets minder bont stofke :-)

      Verwijderen
  2. Tof!! Ik liet de jumpsuit aan de dochter zien, en ze ziet het ook zitten. Jeuujjj! (want met 6 jarige meisjes weet je nooit helemaal zeker of ze akkoord gaan met mama's maaksel)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog volledig carte blanche, want het interesseert mijn 6-jarige gewoon niet wat ik maak. Fijn voor mij! :-)

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke blog! Je maakt mooie dingen en hou van je heldere foto's, je hebt er een volger bij ;-)
    Ik maakte de jumpsuit ook voor mijn kindjes, het resultaat kan je zien op mijn blog:
    Http://handmade-mieke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Doet me plezier dat te horen. Ik ga je meteen ook volgen :-)

      Verwijderen
  5. Komt die Ally uit de zomer editie 2014? vind hem super

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad. Er staat ook een model voor volwassenen in. Dat zet ik hopelijk dit weekend nog op de blog :-)

      Verwijderen
  6. Ne top je blog terecht gekomen en ziet er super uit! Heb ook net de Candy gemaakt en ben ook grote fan van La Maison Victor! Ik ga gelijk volgen sé!

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!