zondag 9 november 2014

Mijn complete outfit

Een paar weken geleden bokste ik deze outfit in elkaar.


De jas is de Chloë van La Maison Victor, de legging de Roxie uit hetzelfde herfstnummer.
De stof voor de legging bestelde ik bij LMV zelf, de mantelstof komt van Klijntje. Hij heeft aan beide kanten een andere print. De binnenkant is dus net zo mooi als de buitenkant, en is bovendien heel zacht en warm.


Ik heb de mantel niet van knopen voorzien, omdat ik hem veel leuker vind als hij open hangt. Ook maakte ik de mouwen lang. Dat is toch wel wat warmer en handiger ...

Het bloesje maakte ik met zwarte crêpe van MonDepot. Het halsboordje werd afgewerkt met zilverkleurige biais. Het patroon komt uit Naaien & Stikken, van Tessa Evelegh. Het bloesje heeft geen rits of knopen. Je trekt het dus gewoon over je hoofd aan. Gebruik voor dit model wel een heel soepel stofje, zoals deze crêpe.


15 opmerkingen:

  1. Wauw! Zou ik zo willen! Schitterend gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ewel, WAUW! Dat is nu de eerste geslaagde Chloë die ik zie... Echt mooi! Welke maat maakte je? Heb je veel extra aanpassingen moeten doen?

    Ook de legging vind ik een topper... Begin nu toch nog te twijfelen of ik het herfstnummer nog ga kopen. Tot nu toe spraken enkel de kinderstukken me aan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik heb maat 38 gebruikt en enkel de mouwen verlengd. Ik heb hem ook niet gevoerd, waardoor hij nog redelijk soepel valt.

      Verwijderen
    2. Die voering kan het verschil blijkbaar wel maken! Echt top :-)

      Verwijderen
  3. Schoon!! De jas is hier ook favoriet, ik draag hem echt veel. En stof voor de Roxie ligt klaar. Topoutfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat mooi! Die stof is prachtig he?! Ga er zo een jas voor mn kleinste dochter uit knippen :)
    (en ben jij echt 39??)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja ik ben echt 39. Ik conserveer blijkbaar goed :-)

      Verwijderen
  5. Super mooi! De 3 stukken op zich en ook samen is het een prachtig geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, je outfit is echt prachtig! En je ziet er echt niet uit als 39 inderdaad... Wat is je geheim? ;) ik ga de Chloe maken in een stofje van Mon Depot, valt hij erg klein of valt het mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede genen en je goed beschermen tegen de zon! :-)
      De jas valt normaal, maar ik zou hem niet voeren of toch zeker geen dikke voering gebruiken. Anders gaat hij niet mooi vallen. Een stof die aan beide zijden mooi is, is nog het best denk ik.

      Verwijderen
  7. Waw, dit is echt prachtig! Ik twijfel nog steeds om aan een Chloe te beginnen maar als ik deze zie... En ik heb die laarsjes ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi echt!! Welke soort stof is dit? Want ziet er vrij dik uit in vgl met wollen stoffen die ik al zag. Heb je die dan gedubbeld of zo? Want anders is die toch heel dun, niet? Ik wou de originele van Lmv gebruiken maar twijfel nu want lees hier precies dat meeste te stijf vallen?

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!