dinsdag 13 juni 2017

Onze goedkope badkamerrenovatie

Bloggen over mijn badkamer staat al heel lang op mijn lijstje, maar er waren altijd kleine details die me tegenhielden. Zo moeten er nog een paar decoratieve tegeltjes boven de wastafel komen, moet er nog een gordijntje voor de kast worden gehangen en moeten de gordijnen voor het raam worden omgezoomd. Dus werd bloggen steeds verder uitgesteld. Maar ondertussen stonden we met diezelfde badkamer al in Nest, dus heb ik eigenlijk geen reden meer om ze ook hier niet online te gooien. Ik ben waarschijnlijk weer gewoon te streng voor mezelf!

We kochten twee jaar geleden een heel groot huis dat volledig moest worden opgeknapt. Ik hoef daar vast niet bij te vertellen dat dit fortuinen zou kosten. Gelukkig hebben we een nogal "goedkope" smaak en konden we de kosten voor de renovatie/inrichting van keuken* en badkamer fors drukken. 

In de badkamer behielden we de spoelbak, al de rest gooiden we eruit. We plaatsten een nieuwe kraan, een bad op pootjes en een inloopdouche met regendouchekop. Dat was meteen ook de hoogste factuur, want we kochten die nieuw en kranen zijn helaas niet goedkoop.





Tegels op de muren en de vloer? Doen we niet aan mee hier. We behielden de houten plankenvloer, verfden die wit en dat werkt prima. Je moet niet al te gek gaan doen in bad, maar de kinderen zijn ondertussen oud genoeg om het water voor het grootste deel in het bad te houden. En tegels aan de muur? Ik zou nog steeds niet weten waarom! In onze badkamer hangen ze - om vanzelfsprekende redenen - enkel in de douche. Op een muur zonder tegels kun je trouwens ook decoratieve dingen hangen. Maakt je badkamer ineens veel gezelliger en minder steriel. Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke visie.




We bouwden geen kasten, maar plaatsten er een boekenkastje dat na de verhuizing nergens meer een plekje vond. Hier wil ik nog kanten gordijntjes in hangen om de rommel een beetje te verbergen, maar dat komt er maar niet van. De kast biedt ruimte genoeg voor al onze spulletjes, en alledaagse benodigdheden liggen in het blauwe karretje.

Wat we hier ook behielden (en elders in het huis) is de gietijzeren radiator. Die dingen geven zo belachelijk veel warmte dat ik nog steeds niet begrijp waarom mensen ze vervangen. Ze kosten trouwens een fortuin als je ze nieuw wil kopen en ik kan ze echt aanbevelen voor de badkamer!





Waar onze badkamerspulletjes vandaan komen?
  • De vergulde kadertjes met oude tekeningen, de lampetset en de pauwenveren (op de kast) komen van de rommelmarkt
  • Het karretje vind je bij Ikea, net als de ronde spiegel
  • De badmat is van HK Living en kochten we bij Juttu
  • De wasmanden zijn van House Doctor en vonden we bij Sissy Boy
  • De diverse spulletjes op de plankjes komen van Sissy Boy en rommelmarkten
  • Het lampje boven de spiegel en het wandrek voor handdoeken naast het bad komen van 't Glashuys in Antwerpen
  • De grote spiegel achter het bad vonden we ooit op eBay
  • De kleur op de deur is Elephants Breath van Farrow & Ball
  • De ingelijste posters (boven de radiator) en op de laatste foto komen eveneens van Sissy Boy
  • De mandjes en bakjes in de kast en het karretje: Ikea en Hema

Iemand vertelde me deze week dat een van haar vrienden had gezegd dat je onder de 25.000 euro nooit een mooie badkamer kunt hebben. Ik hoop dat ik hiermee toch het tegendeel kon bewijzen! Deze stijl is uiteraard niet voor iedereen, maar als je ervan houdt kun je met een klein budget al een heel eind geraken.

* Over die keuken blogde ik een hele tijd geleden al eens, en wel hier, hoewel ze er sinds de veranda weer helemaal anders uitziet. Recente foto's vind je op Instagram.

11 opmerkingen:

  1. Geen badkamer onder de € 25 000?! Get real zeg, wat een flauwekul. Deze is prachtig, ik zou daar helemaal mee kunnen leven met deze stijl. Alleen zou ik opzien tegen het poetswerk, maar dat heb ik overal: stof afdoen: I hate it.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen mooie badkamer onder de 25 000 euro? Dan hebben wij blijkbaar een heel goedkope smaak. :-) Wij kozen ook voor een houten vloer (maar moesten een nieuwe leggen) en geen tegels (zelfs niet in de douche in ons geval): http://gerhildemaakt.be/?s=badkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Was er ook al naar op zoek :)
      Heel mooi gedaan; jullie hebben écht zoveel oog voor interieurinrichting!

      Verwijderen
  4. Jullie huis is echt stijlvol en gezellig! Ik haal hier enorm veel (p)inspiratie uit voor mijn verbouwing die binnenkort gaat starten! Hopelijk heb ik evenveel geluk met de aannemers als jullie.
    Ik profiteer ervan om ook dankjewel te zeggen voor de blogpost over hoogsensitiviteit. Mijn reactie op dat bericht werd om een of andere reden niet gepubliceerd maar ik het heeft me al heel goed geholpen. Ik ben nu door het inzicht dat ik hoogsensitief ben veel liever voor mezelf geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw die badkamer!!! Ik vind het wel heel stijlvol en knus / gezellig er uit zien. Hier hebben we nog een uber oude badkamer. Maar verbouwen doen we niet meer, want we willen rustig aan wat anders gaan zoeken. Dan is deze badkamer wel een heel fijne inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!