zondag 30 juli 2017

Poppemie voor een dag

June heeft altijd afgeweken van het verwachtingspatroon. Op alle vlakken. Daar waar ik tien jaar geleden een dochter verwachtte die van roze glitterspullen hield en met poppen zou rondlopen, kreeg ik een tomboy die huiverde van prinsessen, liever als Batman rondliep en dol was op dino's en vrachtwagens. Eén keer had ze een Barbie vast, samen met een (speelgoed)mes. De gelukkige was zeemeermin Ariel, waar ze sushi van ging maken. Voor de rest bleef ze op een veilige afstand van poppen.

Tot we gisteren in de Kringwinkel waren en ze Jake zag liggen. Jake had een scheur in zijn hoofd en been en ze wou hem redden uit dat "weeshuis". Ze adopteerde hem en vroeg ons de oude wandelwagen die we ooit eens op een rommelmarkt kochten uit de kelder te halen. Ik wist niet wat ik hoorde en zag!

Daar komt nog bij dat ze gisteren zelf een jurkje uitkoos bij Fred & Ginger. Een jurkje dat zo girly is dat ik er toch een paar uur aan moest wennen. Koppel dit aan die wandelwagen en pop en ze zag eruit als een Stepford Wife in miniatuurversie! Ze had het precies ook zelf door, want ze merkte op "Ik lijk wel de verleden tijd!"

Ze zal morgen vast haar salopette wel weer willen aantrekken en Jake zal snel genoeg op een hoop ander speelgoed belanden, maar ik was er toch als de kippen bij om deze tafereeltjes voor de eeuwigheid vast te leggen! 







 

7 opmerkingen:

  1. Laat ons zeggen dat het haar staat. En dat ze de kinderwagen duwt als die eerste keer toen ik dat zelf deed, met een voorzichtigheid van 'het moederschap zeg, wat is mij nu overkomen?' ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn wel prachtige foto's geworden ! Het plaatje klopt ! Die Jake ziet er wel nen toffe uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze lijkt op die van mij, die June...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier kwam ook vandaag de eerste keer de doos Barbies van Julie boven. Hanne speelt daar ook niet mee. Ze stond ook weer snel in de kast 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, geweldig. Zo heerlijk onvoorspelbaar van tijd tot tijd.
    Die eerste foto is zo ontzettend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig moment om vast te leggen wel! Wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, die June toch! Dat ze maar altijd haar eigen ding blijft doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!